Kraagjes en strikjes: het eerste resultaat


Zo dit kraagje is af! Het was lastiger dan ik dacht. Ik had een kraagje van een bestaand patroon uitgeprobeerd, maar dat werd niet wat ik voor ogen had. Ik moest even wat anders proberen. Uit de kast een blouse van Koert gepakt om hiervan de kraag eens goed te bekijken. Een rechte 'baan' waar de kraag in meegestikt is... o.k.. Met patroonpapier en potlood wat uitgetekend en daarna op goed geluk uitproberen met stof. Ook dit exemplaar was het niet helemaal, maar het was in ieder geval beter dan de vorige. Al doende leert men zullen we maar zeggen. Weer wat uitproberen en zie boven het resultaat. De kraag is niet perfect, maar ik ben er blij mee. Blijven oefenen dus. Eventuele tips zijn welkom!

Wil je het ook uitproberen en het patroon downloaden... klik dan op de foto hierboven.

Ook dol op strikjes? Hieronder de uitleg van hoe ik een strik stempel maakte:


Zoals als ik al eerder zei: ik blijf nog even oefenen. Er zit nog een idee in mijn hoofd dus... wordt vervolgd!

Fijn weekend allemaal!

Reacties

  1. Helemaal leuk!

    Groetjes Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh het strikje... helemaal leuk weer! Moet het toch ook maar eens gaan proberen... gutsjes genoeg hier op zolder :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uw blog is echt zalig! Waarom in godsnaam heb ik je niet eerder ontdekt?!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten